AFSLUITING PROJECT KINDERZIEKENHUIS MOLDAVIE

Project Kinderziekenhuis Moldavië 2015 / 2016

Een samenwerking tussen Rotaryclub Haarlemmermeer en Rotaryclub Chisinau Cosmopolitan

Ons project in het kinderziekenhuis in Moldavië is op 6 november 2015 succesvol afgerond.

Er zijn in vier gebouwen, op operatiekamers, bevallingskamers en intensive care kamers, in totaal 114 aansluitpunten voor zuurstof gemaakt en 128 aansluitingen voor perslucht en 3 voor koolzuur.

Het project heeft €  126.510 gekost. Daartegenover stond €  122.700 aan inkomsten uit donaties. Het tekort van €  3810 wordt gedekt door aanvullende donaties, die onze partner Stichting Urgenta heeft ontvangen.

De 8 medewerkers van Stichting Urgenta hebben in twee fasen van ieder twee weken, in hun vrije tijd, een fantastisch resultaat gerealiseerd.

Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met de Rotaryclub Chisinau Cosmopolitan en met de medewerkers van het ziekenhuis.

Op 6 november heeft een afsluitende persconferentie plaatsgevonden. Daarbij was ook de Nederlandse consul Dr. R. de Groof aanwezig. Op het journaal van die dag is een reportage over de installatie van het systeem te zien geweest.

Op ieder van de vier gebouwen waar het project is uitgevoerd is een plaquette aangebracht waarop alle sponsoren worden vermeld.